شنبه - چهارشنبه 20:00 - 12:00 051-38444602 info@drmaryamrahmani.com

با بهره گیری از تجهیزات روز دنیا
صفحه اصلی > خدمات > درمان ریشه
درمان ریشه

درمان ریشه دندان، خارج کردن عصب دندان، تمیز کردن داخل کانال دندان و پر کردن آن با مواد مخصوص می باشد. درمان ریشه به این دلیل انجام می شود که دندان فرد را حفظ کرده، بدون اینکه احساس درد و ناراحتی در حین خوردن غذا داشته باشد.

انواع روش های درمان ریشه به شرح ذیل می باشد:

• جراحی اپیکو
  • عصب کشی یا اندو
  • درمان ریشه مجدد یا ری اندو

درمان ریشه یا (عصب کشی) به چه عملی در دندانپزشکی گفته می شد؟

در طول درمان، دندانپزشک پالپ عفونی یا ملتهب را خارج می کند و محفظه پالپ و کانال ریشه را به درستی تمیز می کند. پس از ضد عفونی کردن ناحیه، دندانپزشک شکاف را با ماده پرکننده ای به نام گوتاپرکا پر می کند. پس از آن، گام بعدی پوشاندن دندان آسیب دیده با روکش برای تقویت و محافظت از آن در برابر آسیب است.

آیا در حین یا بعد از درمان ریشه احساس درد می کنم؟

در حین درمان شما هیچ گونه دردی احساس نخواهید کرد چرا که ناحیه مورد نظر کاملا بی حس است پس از انجام درمان ریشه و از بین رفتن بی حسی ممکن است بیمار تا حدی احساس درد داشته باشد که کاملا طبیعی است و مصرف مسکن این درد را کنترل خواهد کرد.

آیا لزوما همیشه پس از انجام درمان ریشه نیاز به روکش برای دندان وجود دارد؟

این که دندان شما پس از درمان ریشه نیاز به روکش دارد یا خیر بستگی به حجم و عمق پوسیدگی دندان و موارد دیگری دارد که دندان پزشک شما تشخیص خواهد داد اما درموارد زیادی هم پس از انجام درمان ریشه دندان با ماده ترمیمی پر خواهد شد و‌نیازی به انجام روکش نخواهد نبود.

اگر روی دندان عفونی روت کانال انجام ندهم چه اتفاقی می افتد؟

در صورت عدم درمان، عفونت در دندان می تواند به سایر قسمت های بدن گسترش یابد و در برخی موارد حتی می تواند تهدید کننده زندگی باشد. پالپ عفونی در دندان باید برداشته شود.

رزرو زمان ویزیت

کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت بعد از رزرو با شما تماس خواهند گرفت.

لطفا ابتدا فرم زیر رو پر کنید و در قسمت توضیحات مفصلا مشکل خود را شرح دهید. بعد از تماس همکاران ما با شما زمان ویزیت قطعی شما اعلام خواهد شد. در ضمن توجه داشته باشید تا قبل از پرداخت هزینه زمان رزرو شده قطعی نخواهد بود.

آدرس کلینیک

مشهد - بلوار کلاهدوز - نبش کلاهدوز 13 - پلاک 44 - واحد 1